image


Apartman ve site sakinlerinin ortak giderleri mutlaka ödemesi gerekiyor. Her apartmanın veya sitenin
özelliklerine göre verilen ücretler değişkenlik gösterebilir. Apartman veya siteye bakım ve onarım gibi
aylık verilen giderleri ödemek zorundadır. Yapılacak ekstra işler için imza toplayarak toplanacak ek
maliyet daire başına hesaplama yapılarak düzenli alınmaktadır. Özellikle yaz döneminde bahçe ve
havuz bakımları yapılmasından dolayı ücretler farklı şekilde yaz dönemi ve kış dönemi olarak ikiye
ayrılabilir. Sitenin bulunduğu konum veya donanım olarak aynı zamanda ücretler değişkenlik
gösterebilir. Apartman ve bina ortak giderleri siteye göre daha azdır.

Apartman Genel Giderleri Nelerdir?
Apartman ve bina genel giderleri ortak olarak bina sakinleri tarafından ödenir. Bu giderler öncelikle;
çatılar bacalar, yağmur yağan oluk alanlar, kanalizasyon tesisleri, çöp kanalları, elektrik tesisleri,
Televizyon, ortak alanların tümü temizlik işleri, asansör bakım ve onarım çalışmaları, kapıcı, koridor
temizliği, kapıcı dairesi, kömürlü alanları, ortak garaj alanları onarım ve temizlik işleri gibi tüm alanlar
ortak kat mülkiyeti alanı olarak genel gider bölümünden sorumlu olarak ücretler belirlenip ödenmesi
gerekiyor. Ortak olanların bahçe ve havuz var ise bunların bakım hizmeti ve temizlik işlemleri yine
genel giderler olarak karşımıza çıkıyor. Apartman yönetiminde ortak ve genel giderler mutlaka
ödenmesi gerekiyor. Eğer ödeme yapılmıyor veya gecikme gibi durumlar yaşanıyor ise kat sahibi
hakkında aylık %5 gibi bir oranla gecikme faizi ödemeye tabi tutulmaktadır.